Connect with us

Interijer

projekt: Prva zagrebačka slastičarnica Crna Ovca u Martićevoj ulici

U posljednje dvije godine kao studio imali smo priliku surađivati s brendom Crna Ovca na četiri njihove nove lokacije u Beogradu i Zagrebu. Naš prvi profesionalni susret s ovim brendom sladoleda bio je na njihovim lokacijama unutar trgovačkih centara u Beogradu, gdje smo, temeljem postojećeg vizualnog identiteta i specifičnosti lokacija, osmislili funkcionalni i estetski izgled novih pop-up prostora unutar komercijalnih centara. Do tada je brend bio prisutan isključivo na „high street” lokacijama.

Nakon uspješne realizacije projekata u TC Ušće i Galerija, suradnju smo nastavili na njihovoj prvoj lokaciji u Zagrebu – prodavaonici u Martićevoj ulici.

Uređenje interijera slastičanice Crna Ovca u Zagrebu / photo: Miloš Martinović
Uređenje interijera slastičanice Crna Ovca u Zagrebu / photo: Miloš Martinović

O PROSTORU

Prva lokacija ovog brenda u Hrvatskoj prostire se na 94 četvorna metra i zamišljena je kao šarmantan, nenametljiv i prozračan prostor za prodaju, posluživanje i uživanje u sladoledu. Sama lokacija nam je bila izuzetno zanimljiva i značajna jer odražava epicentar novih urbanih zbivanja i novi val zagrebačke kulturne i ugostiteljske scene.

Dodatno, zgrada u kojoj se lokal nalazi arhitektonski je vrijedna i posjeduje slojevitu povijest, oblikovanu dinamičnim mijenama karaktera ulice i kvarta oko „džamije“.

Stakleni izlog slastičarnice Crna Ovca / photo: Miloš Martinović
Stakleni izlog slastičarnice Crna Ovca / photo: Miloš Martinović

Lokal karakterizira veliki stakleni izlog otvoren prema ulici. U skladu s gradskim smjernicama, vraćena je originalna crvena boja metalnih okvira otvora, koji su dio izvornog projekta arhitekta Zlatka Neumanna.

Crveni izlog slastičarnice Crna Ovca / photo: Miloš Martinović
Crveni izlog slastičarnice Crna Ovca / photo: Miloš Martinović

Otvorenost prostora iskorištena je za jasno označavanje različitih zona – prodajni pult, barsko sjedenje i zona s klupama – dodatno naglašene pomno dizajniranim elementima i rasvjetom.

Zona prodajnog pulta definira se visećim elementom od perforiranog metala s osvijetljenim ilustracijama otisnutima na tkanini, koje prikazuju informacije o porcijama i okusima iznad rashladnih vitrina. Donji dio pulta obložen je valovitim panelima od prirodnog hrasta, a radna površina izrađena je od bijelog Coriana. Time se prodajna zona ističe kao snažan volumen, jasno definira svoju funkciju i postaje vizualni fokus prostora.

Prodajni pult slastičarnice Crna Ovca / photo: Miloš Martinović
Prodajni pult slastičarnice Crna Ovca / photo: Miloš Martinović

Sjedenje je organizirano u dvije ključne zone. Prva je barsko sjedenje uz izlog s dugačkim barskim stolom od hrasta na čeličnim nosačima s integriranim žardinjerama, Nardi barskim stolicama i posebno dizajniranim visilicama koje dodatno naglašavaju ovu zonu.

Druga zona obuhvaća klupe uz zid s integriranim žardinjerama, obloženim pločicama manjeg formata. Elementi poput zaobljenih klupa od eko-kože i metala, zidnih žardinjera, unikatne zidne rasvjete i rukohvata koji vodi prema toaletu doprinose dinamičnoj i razigranoj atmosferi.

Prostor za sjedenje za posjetitelje / photo: Miloš Martinović
Prostor za sjedenje za posjetitelje / photo: Miloš Martinović

Interijer se temelji na prirodnim i neutralnim materijalima te biljkama, uz suptilnu i skladnu paletu boja. Zidovi u zoni pulta i klupa naglašeni su keramičkim pločicama u zeleno-bijeloj kombinaciji brenda Quintessenza Ceramiche, dok su podovi obloženi pločicama s terrazzo efektom u dvije nijanse brenda Sant’Agostino.

Dizajn je inspiriran Crna Ovca lokacijama u Beogradu, posebno onima u Kralja Petra i Bloku 32, uz zadržavanje nijansi zelene i logotipa. Naš daljnji angažman podrazumijevao je unaprjeđenje izgleda prostora kroz veću raznolikost materijala, tekstura i boja, s ciljem da prostor bude zanimljiviji kupcima, osobito djeci – najvjernijim fanovima Crne Ovce.

Cilj je bio unaprijediti prostorni identitet i prenijeti atmosferu brenda na svjež način, prilagođen zagrebačkom kontekstu, a istodobno zadržati njegov prepoznatljiv, opušten i prirodan karakter.

Prodajni pult u slastičarnici Crna Ovca / photo: Miloš Martinović
Prodajni pult u slastičarnici Crna Ovca / photo: Miloš Martinović

Posebna pažnja posvećena je rasvjeti – kombinacija osnovne stropne rasvjete, posebno dizajniranih visilica i zidnih lampi stvara toplu i ugodnu atmosferu koja privlači prolaznike.

Detalji poput hrastovog pulta, metalnih elemenata, uzoraka pločica u zeleno-bijeloj kombinaciji, terrazzo poda, zelenila i rasvjete pomno su osmišljeni kako bi prostor bio funkcionalan, vizualno privlačan i u potpunosti usklađen s filozofijom brenda.

O PROJEKTANTSKOM I IZVOĐAČKOM PROCESU

Dizajnersko-projektantski angažman na zagrebačkoj Crnoj Ovci bio je vrlo učinkovit i koncizan.

Dizajnersko rješenje razvijali smo u Beogradu s timom Crne Ovce, uz posjete lokaciji tijekom projektiranja – radi analize prostora, razrade mogućnosti, nabave i testiranja uzoraka materijala.

Uređenje interijera slastičanice Crna Ovca u Zagrebu / photo: Miloš Martinović
Uređenje interijera slastičanice Crna Ovca u Zagrebu / photo: Miloš Martinović

Samo izvođenje organizirano je u Zagrebu od strane lokalnih izvođača, uz naš nadzor. Iako je u Hrvatskoj i regiji generalno prisutan problem nedostatka radne snage za ovakvu vrstu posla, uspjeli smo sve radove izvesti u optimalnom roku i pripremiti lokal za otvaranje. Cijeli projektantsko-izvođački proces trajao je ukupno pet mjeseci.

Fact sheet

  • Ime projekta: Interijer lokala slastičarnice Crna Ovca u Zagrebu
  • Autor projekta: Spatial Objectives
  • Autorski tim: Borislava Ivanković, Strahinja Petrović
  • Klijent: Crna Ovca d.o.o.
  • Grad: Zagreb
  • Država: Hrvatska
  • Program: Ugostiteljstvo
  • Status: Realizirano
  • Datum projektiranja: 2024.
  • Kvadratura (m2): 94 m2
  • Fotografija: Miloš Martinović

Popularno