Novosti
Kreativna Ura: Dizajn prodajnih prostora
U suvremenom urbanom i poslovnom kontekstu, dizajn prodajnih prostora (retail design) prerastao je u disciplinu koja spaja arhitekturu, psihologiju korisnika i strateško brendiranje.
Prostor više nije samo funkcionalna kulisa za prodaju proizvoda, već ključni alat za oblikovanje iskustva koje posjetitelja pretvara u sudionika priče brenda. Upravo će se toj temi posvetiti nova Kreativna Ura: Dizajn prodajnih prostora, u Uraniji – prostoru kreacije, u utorak, 9. rujna u 17:30 sati.
Gošće predavanja, Anita Krmek, Jelena Babić i Marja Mia Kolendić, arhitektice i suosnivačice studija Salon 33, donose stručno i praktično iskustvo iz polja suvremenog retail dizajna. Njihov rad usmjeren je na kreiranje prostora u kojem se funkcionalnost i estetika susreću s emocionalnim doživljajem korisnika, pri čemu prostorna organizacija, rasvjeta, materijali i vizualni identitet zajedno oblikuju prepoznatljivo iskustvo brenda.
Salon 33 je arhitektonski atelijer osnovan 2022. u Zagrebu od strane arhitektica Jelene Babić, Anite Krmek i Marje Mije Kolendić. Nastao je kao prostor suradnje u kojem se prepliću kreativne vizije i više od desetljeća profesionalnog iskustva. Naziv „Salon 33” svjesno aludira na povijesne salone – kulturna i intelektualna okupljališta kojima su dominirale žene, kao medijatorke debate i nositeljice novih ideja. Sam prostor unosi tu atmosferu: atelier nije samo biro, već atelier – mjesto stvaranja, otvorenog dijaloga i promišljanja arhitekture kao procesa suprotnog birokraciji.
Njihov pristup karakterizira eklektička disciplina: crpe iz umjetnosti, mode, dizajna i tehnologije, a svaki arhitektonski zahvat tretiraju holistički – s jednako pažnje posvećenom estetici, funkcionalnosti i dugovječnosti. Kako same kažu: bez obzira radi li se o privatnoj kući za odmor, muzeju ili potpunoj obnovi, svaki prostor tretiraju s dubokim poštovanjem, čiste estetike i neupitne funkcionalnosti.
Kroz odabrane projekte poput showrooma Fercera – nagrađen međunarodnom BIG SEE nagradom i DermaCare beauty centra, arhitektice će pokazati kako je suvremeni retail dizajn više od interijerskog rješenja – riječ je o interdisciplinarnom pristupu koji uključuje analizu ponašanja korisnika, osmišljavanje prostorne dramaturgije i usklađivanje arhitektonskog jezika s komunikacijskom strategijom brenda. U fokusu je stvaranje prodajnih prostora koji nisu samo vizualno atraktivni, nego i funkcionalno prilagodljivi, prostorno inteligentni i psihološki angažirani.
Dizajn prodajnih prostora danas mora odgovarati na niz izazova – od potrebe za fleksibilnošću i prilagodljivošću brzim promjenama tržišta, do oblikovanja prostora koji podjednako zadovoljava potrebe fizičke i digitalne publike. Prostori koji uspijevaju objediniti komercijalnu funkcionalnost, estetsku prepoznatljivost i emocionalni angažman postaju ne samo mjesta prodaje, već i ključne točke identiteta brenda.
Ova Kreativna Ura otvorit će dijalog o ulozi arhitekture u oblikovanju suvremenih prodajnih prostora, ističući važnost cjelovitog pristupa koji uključuje prostornu dramaturgiju, rasvjetu, materijalnost i psihološki utjecaj prostora. Poseban naglasak stavit će se na to kako se arhitektonski promišljen retail dizajn pretvara u konkurentsku prednost i dugoročno jača prepoznatljivost brenda.
Događanje je besplatno, ali je broj mjesta ograničen, stoga pozivamo sve zainteresirane da se prijave na urania.hr.
O Uraniji
Urania – prostor kreacije, prostor je posvećen kreativnom djelovanju, a posebice onom koje propituje sebe, društvo, svijet.
Kao prostor kreacije posebnu pažnju posvećuje kreativcima svih struka, u nastajanju ili već prepoznatima, koji su društveno angažirani, te razvoju publike kroz edukaciju i razmjenu iskustava i mišljenja.
Svojim programskim pristupom veliki naglasak stavlja na promoviranje izvrsnosti u svim područjima ljudskog djelovanja, pristupačnost i demistifikaciju umjetnosti i kulture te brisanje umjetno stvorenih granica između stručnjaka i publike.
Temeljna vrijednost Uranije je osnaživanje i stvaranje zajednice kroz integraciju raznih vidova kreativnog djelovanja, suradnju stručnjaka i publike te otvaranje mogućnosti za zajedničko stvaranje nove vrijednosti. Stvaranjem nove vrijednosti Urania postaje prostor kreacije.
Više informacija pronađite na urania.hr.
-
Arhitektura4 tjedna prije
projekt: Aleš Fiala – Vinarija Gurdau
-
Arhitektura4 tjedna prije
projekt: BIONIQUE – Stambeno-poslovna zgrada MET
-
Promo4 tjedna prije
Manje buke pri ispiranju WC školjke – Geberit novi uljevni ventil tip 383
-
Novosti4 tjedna prije
PromoArh 2025 okuplja lidere graditeljstva u Poreču
-
Budućnost3 tjedna prije
Greenwashing – Iluzija održivosti u vremenu klimatske krize
-
Novosti3 tjedna prije
Održiva Ura: Zelenilo i klima
-
Energetska efikasnost3 tjedna prije
Održiva gradnja kao nužan odgovor na klimatske izazove
-
Novosti3 tjedna prije
Namještaj, dizajn interijera i opremanje prostora – Ambienta 2025