Budućnost
Promocija održivosti kroz događanja: Edukacija sudionika
Događanja su moćan alat za povezivanje ljudi, ali i prilika za podizanje svijesti o važnim temama poput održivosti. Organizatori mogu iskoristiti svaki korak planiranja kako bi educirali sudionike o ekološki prihvatljivim praksama. Organizatori koji organiziraju takav tip događanja imaju i samim time dodatnu priliku za promjenom, inspiracijom i poticanjem svih sudionika, ali i učesnika u organizaciji, na održiv način života i podizanje svijesti o održivosti i koliko nam ona može pridonijeti u kvaliteti života.
No kako kroz održiva događanja promovirati odgovornost prema okolišu?
Održiva komunikacija prije događaja
Promocija događanja započinje mnogo prije samog događanja. Digitalni kanali poput e-maila, web stranica i društvenih mreža idealni su za dijeljenje informacija o održivim praksama koje će biti primijenjene. Sudionike možete unaprijed informirati o mogućnostima poput dijeljenja prijevoza ili korištenja vlastitih bočica za vodu.
Dodatno, mogu se dijeliti inspirativni primjeri održivih praksi koje su drugi sudionici implementirali na prethodnim događanjima. Komunikacija treba uključivati i jasne upute kako sudionici mogu podržati ekološke ciljeve, čime se stvara osjećaj uključenosti i osobne odgovornosti.
Uz sve navedeno, zašto ne bi potaknuli sudionike na edukaciju već prije samog događanja uz tematski kviz, informativne članke ili činjenice koje će ih iznenaditi?
Edukativni sadržaji na događaju
Unutar samog događanja moguće je postaviti interaktivne kutke za edukaciju, organizirati radionice ili panele na teme poput recikliranja i klimatskih promjena.
Informativni panoi i multimedijalni prikazi mogu dodatno potaknuti svijest o održivosti.
Kroz sudjelovanje u praktičnim aktivnostima, poput zajedničkih akcija sadnje drveća ili izrade predmeta od recikliranih materijala, sudionici mogu izravno doživjeti utjecaj svojih izbora.
Ovako organizirani događaji ostavljaju trajniji dojam i povećavaju šansu za promjenu svakodnevnih navika sudionika.
Praktične zelene inicijative
Uključivanje sudionika u konkretne akcije na događaju, poput odvajanja otpada ili korištenja višekratnih predmeta, može biti vrlo učinkovito.
Također, organizacijski tim može pokazati transparentnost u upravljanju otpadom i potaknuti sudionike na promjene u svakodnevnim navikama.
Na primjer, postavljanje jasnih oznaka za reciklažu, dostupnost stanica za punjenje višekratnih bočica i promocija lokalnih proizvoda može osigurati dodatnu vidljivost održivih inicijativa.
Pored toga, korištenje biorazgradivih materijala u dekoracijama ili promotivnim predmetima može služiti kao konkretan primjer održive prakse.
Partnerstva za širenje poruke
Suradnja s nevladinim organizacijama, lokalnim zajednicama i stručnjacima za održivost pomaže u stvaranju dubljeg utjecaja. Ova partnerstva mogu pružiti dodatne resurse i znanje te pojačati poruku događanja.
Također, pozivanje istaknutih govornika ili ambasadora održivosti može dodatno motivirati sudionike. Događanja mogu uključivati zajedničke projekte s lokalnim zajednicama, kao što su volonterske akcije ili humanitarne inicijative, što dodatno jača njihov utjecaj.
Ali tu treba biti oprezan. Pažljivo odaberite osobe, organizacije i stručnjake s kojima ćete se povezati. Vrlo je lako upasti u zonu greenwashinga što može stvoriti potpuno suprotan učinak od očekivanog. Provjerite dva, a nekad i tri puta recenzije, raspitajte se, istražite, obavite domaću zadaću. Vremenski je zahtjevno, ali vjerujte, isplati se.
I za kraj bitno je dodati – usudite se. Ponekad malim koracima radimo velike promjene. Možda jedna informacija koja je vama svakodnevna, nekoga može potaknuti na razmišljanje i promjenu životnog stila, nikad ne znate.
Autor teksta: Maja Bosanac Domijan, vlasnica i organizatorica održivih događanja u Eventfulu
-
Novosti3 tjedna prije
Webinar za projektante – Kaskadni sustavi u projektnim rješenjima Ariston
-
Promo4 tjedna prije
Deceuninck – Dva desetljeća na hrvatskom tržištu: Stvaranje održivih rješenja za budućnost
-
Promo2 tjedna prije
Jedinstveni izgled Fundermax Exterior ploča – Prirodna autentičnost fasada
-
Novosti3 tjedna prije
Pritzkerova nagrada za arhitekturu predstavlja „Na zemlji: Model za zajednicu“ — Predavanje i panel rasprava laureata za 2025. godinu
-
Arhitektura2 tjedna prije
Wellbeing Design & Hospitality – Elementi holističkog dizajna
-
Energetska efikasnost4 tjedna prije
Cjelovito rješenje energetske obnove
-
Arhitektura2 tjedna prije
intervju: Mia Roth i Tonči Čerina – Arhitektura nadrasta vrijeme u kojem nastaje
-
Novosti4 tjedna prije
Pametne zgrade nisu budućnost – one su sadašnjost – U Termama Sveti Martin održana konferencija “DEKADA PAMETNIH ZGRADA”