Connect with us

Novosti

Kreativna Ura u Uraniji: Dizajn prodajnih prostora kao arhitektura iskustva

U utorak, 9. rujna u Uraniji – prostoru kreacije, održana je Kreativna Ura posvećena temi dizajna prodajnih prostora, jednom od ključnih područja gdje se arhitektura i dizajn najizravnije susreću s ekonomijom, komunikacijom i urbanim životom. Na predavanju su sudjelovale arhitektice i suosnivačice studija Salon 33 – Marja Mia Kolendić, Jelena Babić i Anita Krmek, koje su svojim radom i metodologijom pozicionirale retail design kao disciplinu koja oblikuje kulturni pejzaž suvremenih gradova.

Retail design između discipline i dramaturgije

Za razliku od tradicionalne percepcije prodajnog prostora kao neutralnog „okvira” potrošnje, suvremeni retail design podrazumijeva scenski i dramaturški pristup, gdje svaki element postaje aktivni sudionik korisničkog iskustva. Arhitektice iz Salona 33 naglasile su kako dobar dizajn počinje razumijevanjem puta kupca – od trenutka kada prolaznik na ulici uoči izlog, preko sekvenci prostornog kretanja, do intimnijih trenutaka korištenja i konačnog dijeljenja iskustva s drugima.

Kako su same istaknule: „Na ovom predavanju smo pokušale prikazati kako tzv. retail design različitih prostora spaja smjer i priču brenda, modularnu fleksibilnost i precizno vođeno korisničko iskustvo s mjerljivim učinkom na zadržavanje, konverziju i, naravno, prosječni račun korisnika. Dobar dizajn prodajnih prostora počinje jasnim razumijevanjem puta kupca – od prvog pogleda s ulice do trenutka kad prostor poželi dijeliti s drugima. Sve ostalo je sustavno uklanjanje trenja i dizajniranje momenata iznenađenja.”

Posjetitelji na Kreativnoj Uri: Dizajn prodajnih prostora kao arhitektura iskustva / photo: Sanjin Kaštelan
Posjetitelji na Kreativnoj Uri: Dizajn prodajnih prostora kao arhitektura iskustva / photo: Sanjin Kaštelan

Primjeri iz prakse: Fercera showroom i DermaCare beauty centar

Poseban naglasak bio je na recentnim realizacijama – Fercera showroomu, nagrađenom BIG SEE nagradom, te DermaCare beauty centru.

U showroomu Fercera arhitektice su kroz minimalizam i rad s materijalnošću oblikovale prostornu ekonomiju u kojoj svjetlo, volumen i ritam površina naglašavaju identitet brenda i stvaraju atmosferu trajnosti. DermaCare beauty centar, s druge strane, prikazuje kako dizajn može biti medij povjerenja i intimnosti, gradeći prostor koji istodobno komunicira stručnost i udobnost, personaliziranost i profesionalnost.

Ovi projekti pokazuju metodologiju Salona 33 – interdisciplinarnu suradnju, pažljivo vođenje korisničkog iskustva i razumijevanje prostora kao narativnog sredstva.

Prodajni prostor kao urbana stanica društvenosti

Predavanje je otvorilo i širi kritički okvir – prodajni prostori danas nisu samo mjesta transakcije, već urbane stanice društvenosti, u kojima se preklapaju komercijalne i kulturne dimenzije.

Njihova arhitektura izravno utječe na mikrostrukture svakodnevnog života: oni oblikuju ritam ulica, generiraju nove obrasce ponašanja i ulaze u sferu urbanog identiteta.

Kroz teorijski i praktični okvir, susret je ukazao na važnost retail designa kao discipline koja djeluje između tržišta i kulture, funkcionalnog i simboličkog, materijalnog i iskustvenog. Upravo u tim međuodnosima rađa se arhitektura koja više nije samo pozadina, već aktivni akter urbane dramaturgije.

Razgovor sa publikom na Kreativnoj Uri: Dizajn prodajnih prostora kao arhitektura iskustva / photo: Sanjin Kaštelan
Razgovor sa publikom na Kreativnoj Uri: Dizajn prodajnih prostora kao arhitektura iskustva / photo: Sanjin Kaštelan

O Uraniji

Urania – prostor kreacije, prostor je posvećen kreativnom djelovanju, a posebice onom koje propituje sebe, društvo, svijet.

Kao prostor kreacije posebnu pažnju posvećuje kreativcima svih struka, u nastajanju ili već prepoznatima, koji su društveno angažirani, te razvoju publike kroz edukaciju i razmjenu iskustava i mišljenja.

Svojim programskim pristupom veliki naglasak stavlja na promoviranje izvrsnosti u svim područjima ljudskog djelovanja, pristupačnost i demistifikaciju umjetnosti i kulture te brisanje umjetno stvorenih granica između stručnjaka i publike.

Temeljna vrijednost Uranije je osnaživanje i stvaranje zajednice kroz integraciju raznih vidova kreativnog djelovanja, suradnju stručnjaka i publike te otvaranje mogućnosti za zajedničko stvaranje nove vrijednosti. Stvaranjem nove vrijednosti Urania postaje prostor kreacije.

Više informacija pronađite na urania.hr.

urania logo

Popularno