Connect with us

Budućnost

Znamo li što su održiva događanja?

Objavljeno

on

vaza za cvijeće, interijer hotela

Trendovi u industriji događanja
Autor teksta: Maja Bosanac Domijan, vlasnica i organizatorica održivih događanja u Eventfulu

poslovna mlada žena
Maja Bosanac Domijan, vlasnica i organizatorica održivih događanja u Eventfulu

Na svakom početku godine zapitamo se što će biti trendovi te godine i hoćemo ili ih moći pratiti, pa tako ni ova godina nije drugačija po tom pitanju. Koliko god istražujem i pričam s kolegama, nekako mi se čini da će ovu godinu obilježiti 3 ključna trenda u industriji događanja.

Prvi trend je taj da je bitan sadržaj koji je edukativan, ali je još bitniji networking. Sve se zapravo svodi na kreiranje veće vrijednosti za posjetitelje, koju će oni svakako cijeniti. Više od edukacije, posjetitelji će cijeniti kreiranje situacije za osobni rast, te upoznavanje novih istomišljenika.

zero waste shop žena koja kupuje suhu hranu u plastici
Zero waste trgovina

Drugi trend je taj da su sudionici u središtu pažnje, ali ne na način da se posvetimo svakom i razmišljamo što bi oni htjeli ili voljeli, već na jedan malo drugačiji način. Bitno je pružiti im mogućnost odluke i kreirati osjećaj zajedništva.

Hoće li doći na lokaciju održavanja događanja ili će se ipak odlučiti za pogledati sadržaj u vrijeme koje njima odgovara i u toplini svog doma – bitno je pitanje koje će potaknuti sudionika da uplati kotizaciju ili preskoči vaše događanje.

moderna minimalistička keramika postavljena s lanenom krpom
Keramički set

Kreiranje zajednice, kako sam već navela, također je jedan od vodećih trendova u ovoj godini. Više nije dovoljno biti inkluzivan, već kreirati osjećaj zajedništva i pripadnosti koji će sudionicima ove godine biti itekako bitan.

Održavati odnos s posjetiteljima kroz cijelu godinu (ako je vaše događanje jedno od onih koji se ponavljaju svake godine) svakako je jedan moment koji će vam pomoći u tome.

Treći trend koji će obilježiti ovu godinu je svakako i održivost, koja se u industriji događanja (u inozemstvu) povlači već neko poprilično vrijeme, ali isto tako, čini mi se nikako trend koji je opće prihvaćen i kod nas. Nadam se da je ovo godina u kojoj će se to promijeniti. Dok smo svakodnevno bombardirani pojmom održivosti sa svih strana, ali i pojmovima poput eko ili zeleno, koje nisu istoznačnice, imam osjećaj da sve više ljudi smatra kako je održivost samo još jedan marketinški trik. Praksa je pokazala kako u prilog tome idu sve veći primjeri greenwashinga koji su svakim danom sve češći.

muškarac nosi zelenu majicu s ugljično neutralnim tekstom
Majica s ugljično neutralnim tekstom

No, kad pričamo o industriji događanja, što su to uopće održiva događanja?

Održiva događanja su ona događanja koja minimiziraju negativne učinke svakog događanja koji je organiziran na održiv način, te maksimiziraju one pozitivne, a sve u 4 aspekta održivosti – društvenom, ekološkom, ekonomskom i kulturnom aspektu. Održiva događanja imaju 9 kategorija i preko 100-ak kriterija koji se uzimaju u obzir kroz proces organizacije, najbolje već u začetku same ideje i kreativnog koncepta.

žena postavlja stol za kupce
Stol za obedovanje

9 kategorija na koje obraćamo pažnju pri organizaciji takvog događanja su: transport, smještaj, lokacija održavanja događanja, catering, materijali na događanju, društveni aspekt, tehnologija, komunikacija i izložbeni prostor.

Kroz navedenih 9 kategorija postoji veliki broj kriterija koji se odnose na teme poput energije, otpada, vode, emisije CO2 i sličnih koji predstavljaju glavne smjernice organizacijskog procesa. Upravo zbog smjernica koje postoje i koje se obnavljaju sukladno napretku i razvoju ovog područja, bitno je obratiti pažnju na sva organizacijska područja kod organizacije održivog događanja i organizirati događanje koje je održivo, a ne još jedan primjer greenwashinga.

Kakva je situacija u praksi?

Neću dužiti, već ću ovu temu ostaviti za jednu drugu priliku. S jedne strane imamo organizatore koji tvrde kako znaju organizirati održiva događanja, iako se u praksi pokaže da to nije tako. S druge strane imamo lokacije i hotele koji se prikazuju održivima (a to nisu) ali i one koji se zaista bore postati perjanicom održivosti u RH.

Klimatski neutralan i koncept oznake ugljika
Klimatski neutralan i koncept oznake ugljika

No da zaključimo u nešto pozitivnijem tonu, svakodnevno se sve više vidi napredak od strane klijenta koji od samog starta traže događanja koja su organizirana na održiv način.

ponovna uporaba smanjuje recikliranje koncept nula otpada
Ponovna uporaba i recikliranje

Mi kao agencija imamo i razne alate kojima klijentima pokazujemo razliku između ostvarenih rezultata u slučaju organizacije „normalnog“ i održivog događanja, a mislim da je to ono što je bitno i što klijenti u konačnici cijene. Transparentnost, etičnost u poslovanju i mjerljivi rezultati su načini poslovanja u kojem će greenwashing postati prošlost, a održiva događanja ući će na velika vrata i kod nas. I ostati.

Popularno